Dag 19 Tulum

Jag kom hit till Tulum i förrgar efter ett snabbt stopp i Playa del Carmen, en liten turistig strandstad ca en timmes bussfärd söder om Cancun.

Tulum är en liten stad med langa nästan helt folktomma stränder och en ganska känd Maya-site. Här i Tulum finns det massor av backpackers. Igar var jag pa stranden med Shelly som bor i mitt dorm, en lite smatt galen typ 35-arig engelskalarare fran Brighton. Vi var där hela dagen och jag lyckades att inte bränna mig förrutom lite grann pa ovansidan av fötterna.

Idag ska jag aka och titta pa Maya-ruinerna här Tulum. Sen imorgon bär det nog av mot Chetumal vid gränsen till Belize och vidare in i Belize. Har träffat ganska manga här som har ungefär samma planer, sa lär nog fa sällskap en bit pa vägen.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hello Backpacker!

Låter ju kanon. Men har du lärt dig hur min kamera funkar? Vill ju se lite bilder.

Om två veckor åker vi till NYC. Ska försöka hinna lära mig din kamera tills dess. Tror du jag klarar det?

Take care. Love U!

Många kramar

2009-10-03 @ 22:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0