Dag 28 Antigua

Nu ar jag i Antigua i Guatemala. Vi kom hit i lordagskvall och igar var vi pa en tur upp pa en aktiv vulkan som ligger har i narheten. Det var hur coolt som helst! Efter att bussen lamnat oss i en liten by uppe i bergen sa gick vi uppat i 1,5 timmar innan vi kom fram till vulkanen. Dar var vi tvugna att klattra pa stelnad lava innan vi fick se lite frasch lava som rann ner for berget.

Idag har jag borjat min spanskakurs som jag ska lasa denna veckan. Jag ska ga i skolan pa formiddagarna och ar sen ledig pa eftermiddagen. Man far en privat larare sa man lar sig snabbt, aven om det ar mycket pa en gang och jag kommer nog inte ihag ens halften av det jag lart mig idag. Skolan fixar ocksa sa man far bo hemma hos en guatemalsk familj, dar man far ett eget rum med delat badrum och tre mal mat om dagen. Efter min klass idag fick jag traffa familjen jag ska bo hos och se mitt rum innan det var dags for lunch. Familjen bestar av mamma, pappa och barnen Samuel och Mariella, och forrutom jag sa bor dar fyra andra studenter.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Säger bara en sak: Coolt!

|Te amo! (|=uppochnervänt!) fatta du? ;)

2009-10-13 @ 00:17:43
Postat av: johanna

shit va coolt. ischlo pischlo asså. Kul att du ska lära dig lite spanska. Sköt om dig! puss o kram

2009-10-14 @ 16:25:43
Postat av: Robert

Una grande cerveza por favor måste du kunna! Det betyder: En stor öl tack.

2009-10-15 @ 16:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0